Zakłada się, że historia internetu rozpoczyna się w roku 1969, kiedy uruchomiono eksperyment polegający na połączeniu komputerów w taki sposób, aby tworzyły sieć rozproszoną, niezależną od punktu centralnego. Kolejnym przełomowym momentem było stworzenie pierwszej strony www, w podstawowym HTML-u. Nastąpiło to w roku 1989 i od tego zaczął się intensywny progres w tej dziedzinie.

źródło: Wikipedia

Podstawowe narzędzie zwiększania obrotów – strona internetowa.

Obecnie stron w internecie jest ponad miliard, a ich liczba stale rośnie. Kiedyś witryny wyglądały zupełnie inaczej i posiadały bardzo prostą funkcjonalność. Występowały one raczej jako stała informacja o firmie, niejako w roli elektronicznej ulotki z ofertą i kontaktem. Na szczęście obecnie strony www mogą być zupełnie różne, o zróżnicowanych celach i bardzo estetycznym wyglądzie oraz łatwej nawigacji.

W obrębie projektu strony internetowej, można uzyskać dowolne efekty, ponieważ wszystko zaczyna się od specyfikacji. Zebranie informacji przez firmę projektującą witrynę polega na uzyskaniu odpowiedzi na szereg pytań. Chodzi tu nie tylko o wygląd, ale cel w jakim strona ma powstać. Określenie grupy docelowej, dla której powstaje projekt, to kolejny krok w działaniu agencji. Posiadając informacje i wytyczne, agencja stworzy internetowy odpowiednik firmy w sieci. Od momentu wdrożenia witryny nie istnieją ograniczenia terytorialne i czasowe, aby klient poznał ofertę firmy. Jest to najważniejszy z argumentów, dlaczego warto posiadać stronę www.

Blog – potencjał o wielu korzyściach.

Kiedyś blogi były internetowymi pamiętnikami, które pisały osoby pragnące podzielić się z światem swoimi przemyśleniami. Dziś są to narzędzia, dzięki którym można zarabiać. Podstawową funkcją jest publikowanie wpisów. Obecnie wiele firm posiada swoje blogi, aby po pierwsze budować wizerunek eksperta w swojej branży, a po drugie aktualizować zawartość, aby algorytm Google brał pod uwagę nowe treści i pozycjonował content jaki firma zamieszcza w sieci. Ma to znaczenie dla wyników wyszukiwania, ponieważ jeżeli dana marka zamieszcza w sieci artykuły z zakresu swoich działań, to klienci wpisując słowa kluczowe tafią na blog tejże marki. Owocuje to zwiększonym ruchem na stronie internetowej, która może jak każda inna witryna być narzędziem do pozyskiwania klientów. Dzięki wartościowym treściom czy odpowiedziom na pytania, jakich poszukują użytkownicy, wzrasta popularność marki, która publikuje ten kontent.

Dodatkowo blog może być miejscem, gdzie reklamodawcy będą chcieli zamieścić swoje reklamy ze względu na duży ruch na stronie internetowej, a to przynosi kolejne przychody z prowadzenia tego typu działania w sieci.

Następnym sposobem na pozyskanie klientów dzięki blogowi, jest zdobywanie leadów. Taką możliwość daje zapis na newsletter, czyli regularne wiadomości, przesyłane subskrybentowi na jego e-mail. Posiadanie adresu e-mail potencjalnego klienta jest połową sukcesu. Posiadając bazę możemy wykorzystać następne narzędzie jakim jest mailing.

Mailing – prowadzony profesjonalnie, daje efekty.

Najlepsza baza mailingowa to taka, którą obejmuje grupę docelową dla danej marki. To potencjalni klienci stargetowani pod względem zainteresowań, czyli osoby u których istnieje duże prawdopodobieństwo skorzystania z oferty subskrybowanej firmy. Mailing jest świetnym sposobem na utrzymanie kontaktu z klientami, informowaniem ich o promocjach i nowościach czy do składania życzeń z okazji świąt. Dodatkowo, oprócz treści, mail powinien zawierać grafikę, aby wiadomość była atrakcyjna wizualnie.

Social Media – progresywne i potężne narzędzie sprzedaży.

Wielu przedsiębiorców przekonało się ostatnio o znaczeniu Social Media w działaniach marketingowych. Obecność marki w mediach społecznościowych to niemalże podstawa brandigu. Oczywiście nie każda branża musi mieć konto na wszystkich platformach, a od agencji zależy ustalenie strategii i kanałów jej dystrybucji.

Social Media to miejsce, gdzie marka ma bliski kontakt z odbiorcą. Może z nim konwersować, budować relacje, pozyskiwać coraz większe grono fanów. Dodatkowo w SM doskonale działa zasada społecznej słuszności, czyli im coś jest bardziej lubiane i popularyzowane, tym większe wzbudza zaufanie.

Sposób dotarcia do klienta drogą takiej komunikacji, niesie za sobą wiele korzyści, które m.in. budowanie świadomości marki, skuteczny przekaz, zwiększanie konwersji na stronie lub sklepie.

Reklama w Social Media cechuje się dużą skutecznością ponieważ statystyczny użytkownik Social Media odwiedza platformę średnio czternaście razy dziennie. Jest to zatem świetne miejsce na umieszczenie swojej reklamy.

Google – jak można wykorzystać wyszukiwarkę?

Najpopularniejszą wyszukiwarką w internecie jest Google i w jej obrębie można skorzystać z wielu rozwiązań dla firm.

Często używa się reklamy Google Adwords, która jest skuteczna, optymalizacyjna i sterowalna. Oprócz tego firma może skorzystać z zamieszczenia jej znacznika na mapie, aby wykorzystać Google Maps na stronie www lub w Social Mediach. Doskonałym narzędziem jest też Google Moja Firma, dzięki której w wynikach wyszukiwania wyświetla się więcej informacji niż w podstawowych wynikach, wraz z opiniami danymi na profilu G+ (Google Plus / Google Business) danego przedsiębiorstwa.

Znaczenie zasady “mobile first” w internecie.

Dzięki sieci internetowej, dotarcie do klienta jest prostsze i tańsze niż znane do tej pory formy reklamy. Strategia może działać w synergii z marketingiem outdorowym.

Od niedawna istnieje zasada “mobil first”, która niejako nakazuje projektowanie stron internetowych oraz wszelkich działań w sieci ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń mobilnych, czyli smartphon’u i tabletu. Internet mobilny to doskonałe narzędzie, z którego korzysta 80% internautów na świecie. Jest zawsze “pod ręką” i kiedy tylko coś zwróci uwagę klienta, natychmiast kieruje swoje działania ku wyszukaniu informacji w internecie.

 

Czy warto? Nie tylko warto ale trzeba.

Podjęcie decyzji o zaistnieniu w sieci jest najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich firm, a nawet osób prywatnych, które oczekują efektów swoich działań w szybkim tempie. Sieć to miejsce o nieograniczonych możliwościach i innowacyjnym potencjale, dlatego nie wolno jej pominąć planując swój rozwój.