Wśród wielu milionów stron www, wyróżniają się te, które są stworzone stosunkowo niedawno. Wymogi sieci internetowej i nowoczesne trendy oraz technologie, wyznaczają kierunek w jakim rozwija się projektowane stron internetowych. Łatwo jest odróżnić stronę przestarzałą od tej nowoczesnej, chociażby ze względu na niepoprawne wyświetlanie się starej witryny w urządzeniach mobilnych.

Elementy graficzne strony i jej nawigowanie to również kluczowe czynniki, które ją wyróżniają.

Co zatem sprawia, że dobry projekt strony internetowej potrafi być niepowtarzalny, a oferta w nim zawarta jest nie do odrzucenia?

 

Przemyślana koncepcja.

W początkowej fazie tworzenia witryny trzeba określić jej cel i grupę docelową, czyli odpowiedzieć sobie na pytanie do kogo skierowana ma być oferta i jakie efekty chcemy uzyskać, dzięki stronie www. Posiadając te podstawowe informacje możemy przystąpić do projektowania layoutu z wykorzystaniem najnowszych technologii. Ważne jest, aby przewidzieć wersję mobilną strony i tak dobierać poszczególne składowe i elementy, aby wyświetlanie jej na smartfonie było jak najbardziej prawidłowe, a sama strona przejrzysta. Jest to niezwykle istotne, ponieważ tylko responsywna strona internetowa  jest indeksowana przez google.

Często wykorzystuje się gotowe szablony, co nie jest złym rozwiązaniem, ponieważ jego też można dostosować zmieniając wygląd ikon, kolory, zdjęcia etc. tak aby uzyskać optymalnie dopasowany wygląd strony internetowej przy ciekawej funkcjonalności i w dobrej cenie.

Doskonała nawigacja.

Oprócz estetycznego wyglądu strony ważna jest jej funkcjonalność i użyteczność. Intuicyjne poruszanie się po stronie docenia każdy użytkownik, ponieważ nieprzemyślane w tym zakresie witryny mają duży współczynnik odrzuceń. W przypadku gdy użytkownik musi się zastanawiać gdzie ma kliknąć, lub informacje, które widzi nie zadowalają go w pełni, pojawia się zniecierpliwienie, które zazwyczaj skutkuje opuszczeniem witryny.

Zatem płynne poruszanie się po stronie trzeba zaplanować wraz z grafiką, aby również przy jej pomocy nawigacja była intuicyjna, a oferta łatwa do odnalezienia.

Ma to zastosowanie zarówno w przypadku rozbudowanych platform czy serwisów, jak też w landing page.

Dostosowanie treści.

Czy chcemy poprawić skuteczne zdobywanie leadów, czy sprzedawać więcej swoich produktów, nie możemy pominąć, lub nie dopracować treści zawartych na stronie.

W przedstawianiu oferty czy informowaniu użytkowników o konkretnych szczegółach naszych działań, musimy wziąć pod uwagę szereg czynników, m.in. to, że piszemy do naszych odbiorców, nie do siebie. Również ilość zawartych treści musi być optymalna, aby w krótkim tekście umieścić to co jest najistotniejsze. Jeśli mamy potrzebę stworzyć dłuższe treści, to na ich wstępie powinno zawrzeć się kluczowe elementy, ponieważ zazwyczaj użytkownik czyta początek, a resztę tylko skanuje wzrokiem. Za pomocą dobrych tekstów jesteśmy w stanie skutecznie promować produkty czy ofertę swojej firmy, jednocześnie budując swoją markę i jej wizerunek.

Wplatając słowa kluczowe mamy możliwość dotrzeć do klientów, którzy będą szukać oferowanych przez witrynę produktów lub usług.

 

Szybkość ładowania strony internetowej .

Często pomijanym elementem w tworzeniu stron internetowych jest jej ładowanie się, czyli czas potrzebny do wczytania zawartości. Również przy przechodzeniu miedzy podstronami jest to ważne, ponieważ nikt nie lubi czekać i każdy ceni swój czas.

Trzeba to przewidzieć i sprawdzić, aby nie było konieczności przeprojektowywania witryny, aby zmniejszyć wagę jej elementów, które wpływają na czas ładowania.

Trzeba też zwrócić uwagę, że popularność strony czy sklepu internetowego będzie się sukcesywnie zwiększać, dlatego ważne jest pilnowanie czy aktualny hosting jest w stanie sobie poradzić z obsługą użytkowników.

 

Dobry kontakt.

E – commerce, czyli handel w sieci, kwitnie nieprzerwanie od dłuższego czasu. Skuteczna promocja produktów  to połowa sukcesu. Niezbędne jest podanie numeru telefonu oraz umieszczenie w zakładce “Kontakt” formularza kontaktowego, który jest substytutem rozmowy z ekspedientem. Jesteśmy przyzwyczajeni do obsługi zorientowanej na klienta w sklepach stacjonarnych, zatem tego też oczekujemy w witrynach internetowych.

W wyróżnieniu strony internetowej e-commerce sprawdza się doskonale. Użytkownik otrzymuje bardziej rozbudowaną ofertę i więcej informacji. Dzięki temu więcej klientów trafi na stronę i znajdzie dokładnie to czego szuka.

Wiele witryn korzysta z funkcji Live Chat lub zgłoszenia chęci rozmowy telefonicznej z obsługą. Ma to na celu nie tylko zdobycie klienta, ale też jego zatrzymanie poprzez budowanie z nim relacji i zaufania.

Świetnie sprawdza się tu także newsletter, dzięki któremu możemy przypominać się klientowi i wysyłać informacje o promocjach. Tu ważne jest aby nie robić tego zbyt często, bo skutek jest odwrotny do zamierzonego.

Należy pamiętać o dbałości o szczegóły, dobrym kontakcie z klientem i spójnym budowaniu wizerunku. Wykorzystanie wspomnianych wytycznych przy równoczesnym zachowaniu unikalności oferty przyniesie wzrost konwersji.